Welcome To Republic Of Chenta ! !

Pemimpin cemerlang asas kejayaan!!!

Huhuhu….ari ni memang gila gila terbaik wok!!!!the best n the best la….apa je yang pasal library semua aku love love n love…hahaha…
Mesti pelik kan tajuk da hebat pemimpin cemerlang asas kejayaan tapi ada love love…hehehe..gini cter dia…tersebut la al kisah…ceh ceh….apa la aku mengila lak ni…merepek jual kerepek betul la....
Seyez seyez…hari ni ada khusus untuk librarian..aku pun join la…first time mesti la excited kan…bukan first time pergi khusus tapi first time for librarian….hehehe…ingat kan sme mcm khusus khusus sebelum ni tapi sebalik nya…so aku nak cerita la dari A sampai la ke Z……tak sabar ni aku nak cerita…hahah..
Sebelum ni memang aku da cakap dengan kawan aku…
“ weh aku nak BIE aku jadi fasi aku, aku tak kira ..”
Kau tahu apa kawan aku cakap….bapak gatal kau…hahah….kesah apa aku….*bapak gatal kan!!!
Pastu first punya aktiviti kena bangun sambil tangan di apa ekh nak panggil???di tarik la abis cerita…nak tahu…korang tengok je la gambar dia…haha

Tempat kita orang tak muat so terpaksa la pergi ke belakang….da la group kiteorang belakang sekali….bila nak susun semula, group kiteorang dipecahkan….group bie depan aku je…aku cakap dalam hati 
“ nak group kau nak group kau”…
haha…sekali cikgu antar sebelah group bie…da duduk sekali cikgu cakap
kamu, duduk kat group ni ..”
 aku dengan bangga nye duduk kat group tu..hahahaha….bila da duduk aku cakap la “KAU”??? *buat buat macam kenapa mesti kau…tapi dalam hati “ YES YES!!!! Kau!!!! Hahahah…first faci faci aku duduk kat tengah tengah bila nak duduk dalam bulatan bie suruh kawan dia duduk kat sebelah lelaki tapi yang dia!!! Duduk sebelah aku!!!!! Yaaaaaaaaaa huuuuuuuuuuuuuuuuu~~~~~~~~~~~hahahaha…* so gedik….kawan aku duduk depan aku so aku nak kata dengan dia aku duduk sebelah bie plus faci aku…!!!time tu cikgu tengah cakap sape nak jadi penghulu dan penghuluwati….aku angkat tangan macam babai kat kawan aku nak kata benda tu la….sekali cikgu cakap kamu???  Aku pun Huh??tapi yang tak boleh blar bie kata 
“ kau ni buat malu je…"
aku angkat kat aza….yang cikgu tu perasan asal…Seyez segan…hahaha..terus kawan aku back up aku…dia la yang jadi penghuluwati..hehehe….yang best nye lepas ceramah tu kan…cikgu wat aktiviti benggong…cikgu suruh cari 3 pen macam2 warna la, pastu cermin mata la…da la group kiteorang fasi tu je yang pakai cermin mata….yang tak boleh blar kasut la…cikgu suruh ambik  3 kasut bermacam saiz gila nak bukak kasut tu..hahah…yang jam pulak kiteorang da ready bukak…sekali cikgu cakap bawak lima jam terus kiteorang berlari bawak..hahahaha….pastu kena buat identity kumpulan….sekali cikgu cakap nama university…aku da excited…PRINCETON PRINCETON!!!!aku cakap dengan bie… "aku tak kira aku nak Princeton jugak..”haha…dorang da pelik Princeton???sekali kena dalam Malaysia..frust tertonggeng tonggeng kat situ..hehehe…sekali dapat USM ..USM pun USM la…aku rasa kiteorang da jerit kuat kuat da…sekali cikgu kata group kiteorang slow…yang group hanifah tu cikgu bagi banyak pulak padahal suara hanifah tu je yang dengar…!!!geram gila bai!!!!cikgu bagi change buat lagi sekali…time buat  lagi sekali ni…tak boleh blar..first first da serentak tapi time ombak ada la sorang group aku ni terlebih semangat…belum abis lagi da jerit USM BOLEH!!!!semua group kiteorang terkejut…pastu pandang dia…tergelak gelak la kiteorang…tapi aku tahu fasi fasi aku marah terutamanya BIE aku…muka semua da masam….pastu time  pemilihan aku jadi setiausaha  tapi cara nya aku yang jadi ketua…first kena buat tanggungjawab dan peranan kiteorang…sekali salah pulak tajuk….aku terpaksa la pikir macam mana nak ubah supaya tak nampak salah….sekali tak ada sape yang nak baca kat depan….tengok tengok aku yang kena baca…first first aku tak nak sekali bie kata “nanti aku belanja kau nasi ayam…”hahaha..yeah!!! *tapi tak ada la sampai aku minta betul betul…dan buat pertama kali nya aku berani buat pembentangan kat depan…aqilah dengan aza terkejut pastu siap tepuk tangan untuk aku…hahahaha..*tak boleh blar….bila kat depan je….aku da tak tahu kena buat apa sampai kan apa aku cakap pun aku sendiri tak tahu…hahahahaa…dorang kata slow..mana tak slow nye aku cakap gagaggaa….nervous bai..hahha..tak de la gagap Cuma nervous tu keluar dari suara…faham faham korang la..hahahah…


Sesi kedua pulak debat spontan…aku da tahu tajuk dia sebab kawan aku da bagi tahu..hehehe..group kitaorang dapat PENGAWAS PUSTAKAWAN PEREMPUAN LEBIH BAGUS DAN RAJIN DARI PUSTAKAWAN LELAKI!!!..pe memang terbaik la…hahaha..last last kiteorang yang gado kat dalam group tu..yang lelaki sokong lelaki la…memang best la debat tu sampai kan aku tak ada suara nak jerit “betul betul”!!!..kaw kaw kena sejibik…hahaha…bie dengan fasi aku da panas…aku gelak gelak depan dorang..hahaha…padan muka…yang aku benggang perempuan sokong lelaki…dia kata perempuan tergedik gedik kalau lelaki mintak tolong kata malas la…sampai buat gaya gedik!!!angin bai…yang BIE kata betul betul…eeeiiiiiiii!!!aku jerit la..tu kau!!!bukan kiteorang!!!pastu bahas lelaki kena angkat barang berat perempuan tak boleh la….pastu lelaki tak boleh sapu sampah la…aku da angin kata la lelaki ego tinggi!!!!!!!!!kawan aku pun sambung kata panas baran la n etc….heheh….


pastu last sekali mesti penyampaian hadiah kan kan kan!!!group kiteorang tak dapat hadiah lagi…kiteorang da gelak gelak sebab ada hadiah untuk group displin la, berkerjasama la…macam macam la…*takut group kiteorang ada tersangkut antara group group tu..sekali group kiteorang dapat group tekun….!!!!terbahak bahak kiteorang gelak….kiteorang je kot yang gelak time tu…hehehe…yang sedih nya hadiah tu da rosak…aku lupa nak bawak keluar dari pocket..huwaah!!!!..tak pe tak pe kenangan WE ARE USM sentiasa aku ingat!!!heheh

P/S: to my bie!!!thankz a lot yeah for that memory!!!

REPUBLIC OF CHENTA

1 comment:

  1. hahahhahahahahhahahahhahaa
    zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
    ================OO=====================""""""'"

    ReplyDelete

komen??perlu ke??? entah lah...hahaha

Republic Of Chenta